Efficiënter werken met opmerkingen in Office 365
Home » Nieuws » Efficiënter werken met opmerkingen in Office 365
Efficiënter werken met opmerkingen in Office 365

Efficiënter werken met opmerkingen in Office 365

23 maart 2020

Wanneer je opmerkingen toevoegt aan een Word document, een Excel sheet, of PowerPoint presentatie, kun je in Office 365 een andere gebruiker vermelden door gebruik te maken van het @-teken (zoals in de meeste chat-apps). In dit artikel bespreken we waar Office 365 vermeldingen voor zijn en hoe je ze effectief gebruikt.

Vermeldingen zijn voornamelijk nuttig als je met meerdere mensen samenwerkt aan bestanden. In de meeste gevallen zijn vermeldingen het nuttigst als iedere medewerker beschikt over een Office 365 licentie.

Word, Excel of PowerPoint zul je nooit gaan gebruiken als chat-apps, maar dat betekent niet dat je geen bericht achter wil laten voor de auteur van een bestand dat je aan het bekijken/beoordelen bent. Voorheen kon je opmerkingen toevoegen aan een Office-bestand voor iedereen met toegang tot dat bestand. Het nadeel hieraan is dat het ervan af hangt of iemand het bestand opent en de opmerkingen leest. Met vermeldingen kun je iemand proactief een bericht sturen.

Het bericht kan bijvoorbeeld een vraag zijn, een verzoek om bewerking of gewoon een opmerking. Wat het ook is, door een vermelding te gebruiken krijgt deze desbetreffende persoon automatisch een e-mail met een link welke rechtstreeks verwijst naar de opmerking. Je hoeft dus niet meer te wachten tot iemand het bestand opent “voor het geval dat” je een opmerking hebt toegevoegd.

We laten jullie zien hoe dit werkt in een Word bestand, maar in Excel en PowerPoint werkt dit precies op dezelfde manier.

Eerst selecteer je de tekst waarop je een opmerking wil plaatsen en klikt vervolgens boven in de menu balk op Invoegen -> Nieuwe opmerking (optie 1). Je kunt ook met de rechtermuisknop op de geselecteerde tekst klikken en “nieuwe opmerking” selecteren in het pop-up menu (optie 2).

Optie 1:

Optie 2:

Vervolgens type je “@” in het opmerkingen venster dat verschijnt en daarna de naam van de persoon die je wil vermelden. Type daarna de opmerking en klik op de verzendknop (blauwe pijl).

De persoon die je vermeld hebt krijgt een e-mail met je opmerking, de tekst waarop je hebt gereageerd en een knop om hem of haar rechtstreeks naar je opmerking in het document te brengen.

Vermeldingen werken in de mobiele apps, web apps en de desktop applicaties van Word, Excel en PowerPoint. Zeker in deze tijd waarin we veel op afstand werken kun je het samenwerken aan bestanden op deze manier een stuk prettiger maken.

Voor iedereen die betrokken is bij zakelijke ICT toepassingen

Ben je wel eens betrokken bij zakelijke ICT toepassingen of gewoon geïnteresseerd in ontwikkelingen op dit gebied?

Ontvang en lees dan één keer per maand de ICT nieuwsbrief om optimaal geïnformeerd te blijven.

akkoord icoon Je gaat akkoord met onze voorwaarden.

© 2018 Locosoft B.V. Alle rechten voorbehouden | locosoft.nl | Disclaimer | Sitemap

Support Client

Mail Support

Contact