Administratieve bedrijfsprocessen automatiseren

Nieuws

Op de hoogte blijven? Meld u dan nu aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste Locosoft nieuws als eerste in uw mailbox.


Administratieve bedrijfsprocessen automatiseren 22-05-2017

  • Bedrijven in het MKB segment zitten vaak met vragen die gerelateerd zijn aan hun bedrijfsgrootte. Vooral voor deze ondernemers bestaat vaak de noodzaak om administratieve processen te automatiseren. Door de soms beperkte (personele) middelen toch groei te kunnen blijven ontwikkelen en aan de andere kant toch de bedrijfskosten laag houden.

Automatisering is voor deze doelgroep een mogelijke oplossing. 

 

 Beperkte middelen

Een MKB onderneming beschikt vaak over beperkte financiële middelen. Deze ondernemingen kunnen ook kwetsbaar worden wanneer er een verkeerde investering wordt gedaan. 

Grotere ondernemingen kunnen vaak makkelijker financiële tegenslagen opvangen, in tegenstelling tot ondernemingen in het MKB. Daarom is het voor deze ondernemingen ook van groot belang dat iedere investering goed wordt afgewogen. Zij moeten dus ook goed afwegen welke investering prioriteit heeft. Veel van deze ondernemingen kiezen vaak voor een investering voor één of enkele processen binnen de onderneming, terwijl grotere ondernemingen vaak investeren in meer kostbare, maar bedrijfsbrede oplossingen. 

 

Integratie met bestaande systemen

Integratie met bestaande systemen is een relatief voordelige manier om als MKB onderneming bedrijfsprocessen te ondernemen. Neem nu de financiële administratie; Een van de eerste investeringen die een groeiende onderneming op administratief vlak maakt is de keuze voor een financieel of ERP pakket. Bij de uitrol van dit systeem worden processen in kaart gebracht. Naarmate de onderneming groeit in omvang, neemt ook de druk op de administratie toe en moet de keuze worden gemaakt tussen uitbreiding van personele kosten, of investeren in verdere automatisering. Hierbij wordt de afweging gemaakt welk proces hogere kosten met zich meebrengt.

 

Factuurverwerking, een kostbaar proces

Voor veel ondernemingen is het handmatig verwerken van inkoopfacturen een van de meest tijdrovende en dus kostbare processen die op de administratie plaatsvindt. Uit onderzoek blijkt dat de verwerking van 1 factuur een onderneming tussen de 20 en 24 euro kost op het moment dat deze handmatig wordt verwerkt.

Onder verwerking van facturen wordt verstaan:

  • Ontvangen en archiveren
  • Controleren en boeken
  • Circuleren en laten goedkeuren
  • Communiceren met de leverancier over openstaande posten
  • Administratieve afhandeling van betalingen

Factuurverwerking

Door het proces rondom de verwerking van facturen te automatiseren worden direct kosten bespaard op tijdrovende, menselijke handelingen maar ook op kostbare archiefruimte. Daarnaast wordt het verwerkingsproces transparant en verloopt het vele malen sneller.

Affinity is een volledig geïntegreerd ERP systeem waarin u uw volledige handelsadministratie kunt voeren en waarmee u diverse bedrijfsprocessen, zoals inkoop, verkoop, voorraad en financiële administratie kunt automatiseren.

 

Voordelen geautomatiseerde factuurverwerking:

  • Minder herhalende handelingen 
  • Minder inconsistente data 
  • Centralisatie van uw administratie
  • Besparing op kostbare archiefruimte
  • Betalingskortingen bij een snellere afhandeling van facturen
  • Altijd inzicht in de kosten en status van uw facturen

 Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact met ons op!


Terug naar overzicht Terug naar vorige pagina

© 2017 Locosoft B.V. Alle rechten voorbehouden | www.locosoft.nl